ARRL

Register Account

Login Help

Forum Home - Rules - Help - Login - Forgot Password
Members can access, post and reply to the forums below. Before you do, please first read the RULES.

Fördelarna med att handla ekologiskt i Sverige

Apr 22nd, 14:59

hobid19473@suggets.com

Total Topics: 0
Total Posts: 0
Hej gänget! Jag har alltid tyckt att “eko‑hyllan” i min lokala butik känns lite som ett dyrt alibi, men efter att ha läst om jordbrukets påverkan på våra vatten nyligen blev jag nyfiken. Förra helgen stod jag faktiskt i fem minuter och jämförde två sorters havregryn men gav upp när pris­skillnaden kändes för stor. 
Apr 22nd, 15:44

wogemoj822@perceint.com

Jag gjorde övergången gradvis i fjol efter att vår lilla odlingslott gav oss en aha‑upplevelse om hur jord doftar när den inte är sönder­sprutad. Började med kaffe, nötter och bär och tyckte snabbt att smaken kändes “renare”, särskilt på blåbären som faktiskt inte färgade hela tungan mörkblå längre. Plånboken protesterade lite i början, men när jag väl började veckoplanera och laga större satser blev totalen nästan densamma. Om du vill slippa gissa i butiken kan du https://www.rawfoodshop.se/ – där fyller jag på basvaror när de kör sina bulk‑kampanjer och slipper kompromissa med varken pris eller kvalitet.
Apr 23rd, 06:17

vohejar2

Jag kör en 50/50‑modell: köper ekologiskt på sådant jag äter rått – äpplen, sallad, nötter – men bryr mig mindre om exempelvis pasta. Märker dock att eko­bananer mognar långsammare och det är skönt när man inte hinner baka bananbröd varje vecka. Alltid kul att läsa om andras strategier, man plockar upp små hacks hela tiden!

Back to Top

EXPLORE ARRL

Instragram     Facebook     Twitter     YouTube     LinkedIn